tisdag 21 augusti 2012

blev inte som tänkt eller aa..

haha, blev ingen agility/lydnad ikväll då jag glömde bort att vi skulle ses på golfklubben med jobbgänget spela lite (HAHA!) och grilla lite (MUMS!) så nu är jag inte golf oskuld längre, haha! & måste säga att naej, det är inte min grej, minigolf någon & gång i bland absolut! :)









Zacky mår inte toppen tyvärr. :/
Eller ibland mår han som vanligt, ibland skit (eller idag var det inget kul att se honom) självklart är det aldrig kul att se något djur må dåligt, men idag hade han ont :(
Han har fått problem i höften/ryggen (?), artros ev. (egna slutsatser)
då många symtom passar in, här är några
* Han är stel & verkar ha ont
* Han slickar sig väldigt mycket, extra mycket på höger höft (en han haltar ibland på)
* Han är inte (ibland) alla lika glad som han brukar
* Han har dem senaste gångerna inte varit så taggad på agilityn
(* Han har återigen börjat ha snoppen ute väldigt ofta)

Punkten angående snoppen var en sak jag läste om, där ägaren till en hund som hade ryggproblem där hunden visade sin smärta med att ha snoppen ute väldigt ofta, hennes vet. hade sagt att detta var ett vanligt 'symtom' samt att det var flera som hade kommenterat & instämt på det forumet.


Som sagt, detta har pågått ett tag, men även i perioder, finns inget sammanhagn, så ska kolla om vi kan få tid hos vet. & göra en "grundundersökning"

För jag tänker som så att fine, vi skulle kunna köpa lite ex. glukosamin & ge honom MEN jag vill veta, vad är det? vad kan vi göra för att det ska bli bättre? osv.
Sen när vi vet vad det är & med veterinärens rekkommendationer så ger vi självklart glukosamin.
Men han är bara 6år (halva livet kvar) så då vill jag veta, hade han varit typ 15år då hade jag haft mer förståelse & troligen 'bara' köpt glukosamin.

Jajja, just nu vet vi ju inte, & just nu för stunden mår han bra.

Just nu har jag ont i magen, det är så jobbigt att se en sån vacker & underbar hund med dom fina & vackra ögonen vara så ledsna, och visa smärta & obehag, & man känner att det är något då ska man göra dem en tjänst & ta det allvarligt.. <3

Ha det bra alla & glöm inte att gosa lite extra med era underbaringar där hemma samt att LYSSNA på dom!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar