söndag 5 augusti 2012

Sakta men säkert..

.. börjar Inka befästa fotpositionen, förut var det typ så fort hon hörde fot så satte hon sig, nu börjar hon inse att det faktiskt är vid sidan av mig hon ska sitta!
sen att hon tyvärr sitter en bit bort ifrån mig är ju sånt vi får jobba på, men hon börjar iaf förstå att man även ska sitta rakt!
Skönt, med tanke på att vi inte tränar så mycket!

Hon är så duktig hon!
Går upp i vikt nu igen när vi bytt mat, magarna är bra med, himla skönt, nu tänker jag köra på Eukanuban & sedan ha annat vid sidan om till Inka! sådet så, det funkar magen bäst på!

Ska förövrigt anmäla mig & Zacky till agility KM på bruksan den 30 augusti, kvällstävling, denna gång ska jag inte fega ur, denna gång ska vi köra. Inka är för omogen, hon & jag ska gå en agilitykurs för någon först innan, och befästa alla hinder, men 2013 hoppas jag att alla djuren ska ut på lite tävlingar,

Embla - Dressyr
Inka - Agility ev. lydnad
Zacky - Agility

Det kommer bli bra, hoppas jag jobbar lagom mycket med!
så jag hinner med allt jag vill. :)

Ha det bra allesammans & ta hand om er men framförallt lev livet till fullo!
Så hoppas jag att snart kunna fixa en blogg för oss alla oss, "mathildaadamsson.blogg.se" typ, men det blir en annan dag.
Kanske aldrig, kanske om en vecka, ingen som vet, ingen som bryr sig, sånt som märks.

2 kommentarer:

  1. Du måste testa Rally med dina hundar. Det är så kul. Maya var en stjärna på det och har Inka inte bara ärvt hennes utseende så är nog hon en väldigt rolig hund att träna. Astrid är lite mera lat haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahah, jag har testat bara på skoj med både inka & Zacky, men det är ju krångligt vafan, både ha koll på skyltar, hunden OCH hur man går. haha! :)
      Jo, visst är hon rolig, något lat ibland dock, (:

      Radera