torsdag 23 augusti 2012

Veterinär Besök!

Igår var vi på Norsholm djursjukhus med Zacky klockan 13,30!

Pga det jag skrev i föregående inlägg.
dom kände på honom, gjorde böjdprov & zacky hade ont i sina höfter, så vi fick söva honom & röntga höfterna, & allt såg bra ut (?)
Hon passade på att känna lite mera på höfterna & kände då att ena knäskålen var mjukare/lösare än den andra vilket hon trodde beror på att knät har varit ur led någon gång (?) och blivit typ en slitning..
eller att han har en muskelskada därav haltningen ?

Vi fick smärtstillande att ge honom samt återbesök om två veckor. Hoppas att det gett med sig annars blir det ytterligare undersökning.
Vi passade även på att fråga om hans öron (som jag varit med hos distriktarna (!) men det var inget) dom tog öron prov & kollade, det resultat vi fick fram var att han hade svamp i båda öronen.. så nu får han örondroppar för det med (bra, men synd att DV inte kunde fastställa det med) 


Min åsikt!
Jag tycker det känns skumt hur det kan komma sig att han sträckt sig bara sådär när han sov? Eller att knät hoppade ur led när han sov (?)
Men men, jag ska sluta granska det veterinärerna säger & gilla läget, så nu håller vi tummarna för att det blir bra & att om två veckor så är det inget varken i höft/knä eller i öronen!

Nu ska jag byta om & åka till stallet för att förhoppningsvis köra ett dressyrpass, sedan ska jag ta med Inka & köra lite lydnad/agility ikväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar