söndag 26 augusti 2012

Publik på kvällstävling

Idag var det lydnadstävling på våran brukshundklubb & där fick jag för mig att jag skulle vara på plats.. Dels var jag där en timme för tidigt (-.-) och sen var Inka hopplös.

Fine, nu var det längesen (alldels för längesen) vi var bland folk & passivitetstränade, men att det skulle falla ur så snabbt (över sommaren) trodde jag INTE.
Jajja, Inka var iaf muttrig, morrig, skällig & allmänt frustrerad/osäker på allt.
Vet inte om jag kan skylla på att det är dags för löp snart, eller vad jag ska hitta på för anledning, ;)

Troligen är det dock "bara" som jag nämnde ovan att hon är osäker/nervös & då håller hon på som hon gjorde idag.
I slutet (var där i fyra timmar) så började det släppa, hon låg inte & skakade längre & skällde inte alls lika högt.
Sedan får hon sina återfall då hon bara står & ylar (-.-) men då var tävlingen slut så då beslutade jag att gå ner till agilityplanen & köra lite, springa av henne lite & få henne att tänka på lite annat.

OCH VILKEN PÄRLA JAG HADE!
trots äcklig leversnittegodis, så var hon toppen, jag var taggad, jag var positiv, jag berömde, Inka ville, Inka hade suget. OJ, så bra hon var!
Så nu ska vi börja ta tag i den tråkiga biten på riktigt, nämligen slalom. . .
Men det ska göras det med om vi någon gång ska komma ut på agilitytävlingarna!
Hon kan slalom om jag visar henne men handen & fine, men hon måste ha lite mera rutin bara.

Tunnelblockeringen (hon har haft) har börjat släppa, hon börjar få ett eget litet sug in i tunnlarna & det är verkligen underbart!

Nu ska vi slänga oss i soffan & slappa lite.
Imorgon är en ny dag som består av att ringa Bengt Röken (veterinär) om våra sporrsköldpaddor (jag misstänker lunginflammation), förhoppningsvis åka till Bengt & sedan ska det storhandlas på kvällen!
Jag tänkte även rida Embla ett varv trots den lösa skon, pga att på tisdag ska vi åka på dressyrträning & idag valde jag fokus på hundarna. Egentligen brukar embla vara ledig dagen innan träning/tävling. Men får rida på förmiddagen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar