tisdag 29 maj 2012

Från & med nu är det FLYTVÄST som gäller...


Pågrund av denna jääkla anka så fick Inka & Zacky fnattet, full fart mot den, Zacky har koll han vet om att bryggan slutar samt att vattnet är kallt, Inka däremot har ju inte hundra kroppskoll, så hon plaska i, jag står kvar på land med tanke på att jag vill inte få panik samt stärka att hon tycker det är läskigt, jag ser hur hon plaskar och försöker komma upp på bryggan, jag ropar på henne för att försöka få henne att förstå att hon kan simma runt..
Jag väntar, sedan börjar hon skrika/pipa och sen slutar hon plaska..
DÅ får jag panik, slänger kameran och spriiiiinger till henne, hon är undervattnet, men när hon hör mig kommer hon upp, man ser verkligen räädslan i hennes ögon, som tur var hade jag lämnat halsbandet på henne, så jag tog tag i det, samt runt baken och försökte få henne lugn samt så försökte jag lugna mig själv... när jag håller i henne ger hon upp.. då gav jag upp & drog upp henne från vattnet..
Tror att kylan samt rädslan hon kände från mig och även paniken hon hade blev för mycket för henne, efteråt gick hon bakom mig låg & svansen mellan benen..
Ser att hon blöder från tassen, men känner skitsamma, hon lever + att jag slapp att hoppa i och leta efter henne.. hemska tanke. usch.
vi gick liten avreaktionssträck kan man kalla det, för att jag inte vill att hon ska förbli rätt eller osäker vid bryggor som hon har varit, så vi gick där & bara var ett tag, sedan gick vi hem.
När hon kom hem så var hon mest frusen bara, & nu ligger hon & sover!
Skönt att veta att hon mår bra!
Så som sagt, nästa investering blir flyrväst! :)
Nu lite bilder!













6 kommentarer:

  1. Åhh vilken tur att inget allvarligt hände med henne. Ser mysigt ut där vid vattnet. Vart är det? Kanske kan ta en fotodag snart?

    Du, imorgon jobbar jag på kvällen så jag kan inte komma.

    Kramar Sandra & Rocky

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt skönt faktiskt, jag vet ju om att hon är dålig på att simma (baktung) men inte tusan trodde jag att hon skulle missbedömma bryggan.. -.- det är "bara" vid gron, sjön vid grosvad vet du? dunderbacken? ;)

      okej, då vet jag! (: ha så kul på jobbet!

      Kram!

      Radera
  2. Härliga badbilder på båda din hundar. Skönt att det gick bra med henne. Kan säga att mamma Maya var ingen bra simmare ;) så en flytväst är nog bra. Tror inte att syster Astrid heller är så bra.

    Men nu ser jag att Inka har ett sådant där halsband som jag vill ha. Visst är det vadderat på insidan. Vad är det för märke eller var kan man få tag på ett?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja riktigt skönt, nej hon är absolut ingen bra simmare, hon är liksom baktung, vet inte hur hon ska göra med bakbenen typ.. men trodde inte att hon skulle som sagt missbedömma bryggan så pass, men det är ju en faraohund, eller en inka förstås (:

      Jasså, asså det är ljusbrunt "läder vadderat", hm, vad tusan är det för märke.. tror jag köpte det på djurmagasinet i örebro.. xd ;) ska se om jag hittar på internet märket, (:

      Radera
  3. Härliga bilder på härliga hundar.

    SvaraRadera