söndag 20 maj 2012

Presentation



Ja, nu har vi kommit hem från bruksan + stall så dags för en presentation utav Inka kanske! :)

 














(Bilder på henne när hon är valp är från uppfödaren)



LITE SNABBFAKTA
Kennelnamn: Xemxija Déjá Vu
Tilltalesnamn: Inka
Smeknamn: Inka-Pinka
Ålder: 5½ (född 2006-09-27)
Kön: Tik
Ras: Faraohund
Gillar: Fart & Fläkt, men även soffan (efter fart & fläkt)
Ogillar: Soffan före fart & fläkt, samt människor med osäker inställning
Mer: Inka är en ganska så osäker tjej, hon är nog mest osäker i sig själv, har lite dåligt självförtroende, litar inte helt på sig själv, jag tror det är där skon klämmer.
Varför hon inte går ihop med alla större hundar etc. För att hon inte vet till hundra hur hon ska bete sig och då anser Inka att det är bättre att säga ifrån innan lek så hunden vet att ungefär som "du skulle bara våga, jag är tuff hund!" Svårt att förklara, men hoppas att ni fått en liten inblick hur delar av henne är. När hon väl har släppt spärren på att hunden ex. är farlig då är det inga problem, så länge hunden vet hur man ska handskas med Inka (inte titta i ögonen) Många kanske tycker det låter konstigt, men det är sån hon är, och jag känner att ist för att utsätta henne för denna "osäkerhet" kan man lite gärna undvika den.
Sålänge hon går ihop med dom hundarna jag vill, dom hundarna jag anser är viktigt att hon går ihop med, dom jobbar vi med, så hon släpper sin lilla spärr.

Hundsportsmässigt så sysslar vi mest åt Agility, samt att förra ägaren tar med henne ut på JuniorHandling ibland (utställning), nu har jag dock fått en utmaning att starta Lydnadsklass 1 så vi får se hur det går. Lurecoursing har hon kört lite med förra ägarna, jag har inte testat på det, men är riktigt sugen på att testa på det. Tror (vet) Inka men även jag skulle tycka det är kul.

Hemma bor vi med en annan hund , en dansk-svensk Gårdshunds grabb på 6år, ni lär säkert få höra lite om honom med på denna blogg. Vi har även en katt(8månader) hemma som Inka äälskar att tortera. Helt okej, så länge katten är med på noterna, den dagen katten verkar tycka det är jobbigt eller liknande, är det bara att säga till Inka att gå & lägga sig. Vi har även en Sambo (Eddie) samt en hel drös med olika reptiler & fisk. :) Sedan är vi väldigt mycket istallet och tar hand om våran Nordsvensk, :) ett sto på 8 år. Sedan i augusti kommer även Omar hem (en kamel) som ska bli Eddies nya projekt, mer om det senare en dag! :)

Detta var en ganska snabb men ändå lång presentation om vem Inka är, det är bara för er att skriva frågor om henne, mig eller om familjen i fråga!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar