onsdag 13 juni 2012

Agilitykväll

Igår (tisdag) så bestämde jag impulsivt att jag & hundarna skulle åka till Bruksan & köra lite agility, och så blev det!

Zacky var en riktigt PÄRLA riktigt underbart att han verkar vara tillbaka nu, han har varit lite slö osv, men idag kämpade han på riktigt bra! :) bästa hunden!

Inka var jätte duktig, men på vissa ställen stannar vi upp & diskuterar, jag känner att jag inte kommer längre utan hjälp, Inka är så olik Zacky, så nu känner jag att jag måste ha nya tips & idéer, så ska förhoppningsvis hitta en agilitykurs i höst som vi kan gå! :)

Det är behövtligt!


Nu ska jag väl ta & bada Inka så hon inte stinker gammal löptik sen ska vi cykla till bruksan tänkte jag, (:

2 kommentarer:

  1. Vad är det för hinder som ni har problem med? Kanke har jag nått tips :) Om det är tunnlarna. Dra en typ lc trasa igenom så springer hon nog tex. Så fick jag Maya igenom den platta. SEdan sprang hon fint igenom alltid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså, hon går igenom allt (det vi inte testat än är plattatunneln) samt att hon tycker vippen är lite obehaglig, ;) slalomen har hon heller inte grepp på.

      men det jag menade var det att hon har inget eget sug till tunnlarna, till hoppen bara flyyger hon, men till tunneln så stannar hon, jag måste stå bredvid och verkligen peka & visa & säga tunnel, dock är det mest när dom är långa & böjda, tror hon är lite osäker, det var ganska nyligen hon lärde sig lång böjd tunnel, men jag ska absolut testa att dra leksak eller liknande igenom! :)tack!

      Radera