torsdag 7 juni 2012

Lite Lydnad

Kom hem från jobbet ganska så tidigt så jag tog med hundarna, korvpåsen, klickern & plastlocket & gick ner till cykelvägen/fotbollsplan & körde lite lydnad.

Zacky
Han var GRYYMT taggad idag, target (plastlocket) brukar vara hans specialitet, idag var han inte jätte jätte taggad på den, men i fritt följ var han kanon! :) (för att vara han), lite slö starterna men annars gick han på bra, :) inkallningen gjorde han med riktigt bra, jag är nöjd! sedan gick jag till ett par stenar och körde lite "höger hopp - vänster hopp, fram hopp.." osv. riktigt taggad där med! :)

Inka
Hon blir bättre & bättre, jag håller på att försöka klicka in henne så hon inte är jätte på godiset hela tiden, då jag måste börja ta bort godiset i agilityn med, så då tänkte jag att jag ska klicka in henne!
Under inkallningen är hon ganska så slö, hon travar snabbt, men hon är sån, hon väljer hellre att trava. :) frittfölj var hon med duktig för att vara hon, hon går en bit i från mig, men jag tycker att sålänge hon har kontakt med mig samt att hon inte pendlar så är det okej! :) sen var domaren tycker får man se!

Nu är vi alla trötta, så nu vilar vi, sen blir det sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar