tisdag 5 juni 2012

Tre flugor i en smäll

japp, vi kör tre flugor i en smäll, uppdatering för söndag, måndag & tisdag!

Söndag insåg jag precis att jag inte minns vad vi gjorde... gjorde nog inget speciellt.
hm, hoppar till måndag direkt!

Igår så jobbade jag 11-19, åkte till stallet direkt på morgonen, gjorde inget med embla då hon ömmar lite,
Oavsett gårdagen för Inka vad ganska så tråkig, hon var själv hemma hela dagen, Zacky var med mig på jobbet pga att hon löper.. =)
sedan på kvällen ca 21,30 åkte vi till bruksan & tränade lite agility..
det gick väl som det gick, det kändes ju inte bättre inför tävlingen, Inka löper, hon är godisfixerad och är mest taggad om hon får godis, och eftersom man inte får tävla med det kommer det blir svårt känner jag..
Zacky var riktigt taggad, så med honom kändes det riktigt bra tills det hände..
han "ramla" ner i en brunn och vricka till sig, så ingen tävling för honom, han haltar just nu, så det blir bara Inka = bara en bana för mig att lära mig! :) haha, men ändå! typiskt.

& idag så åkte vi vid halv nio till stallet, embla skulle få nya sko & hundarna morgonpromenad, sedan åkte vi hem, lämnade Zacky hemma och så tog jag Inka & gick en längre promenad, runt lite i finspång, sedan till Arken & pratade med Linda (Inkas förra ägare) vi blev som vanligt fast där ett bra tag! haha!
sen började vi röra oss hemåt, träffade Thomas (en kille som höll på på bruksan förr, han har rottis nu är han på norrköpings brukshundklubb ist) och pratade lite, bestämde att han & hans dotter (Ditte) ska komma & hälsa på Embla i helgen om vädret tillåter. Han berättade även att dem har avlivat deras ena rottis, han blev ju 11½år men ändå, men den yngre (fem år) har dom kvar, Kotte! :)

Nu ska jag fortsätta pilla lite med designen på denna blogg samt på Omar´s blogg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar