lördag 9 juni 2012

Fredag + Lördag

Fredagen hade inte så mycket att bjuda på förutom att vi är hundvakt, åt en liten pudel valp 10veckor, söt som få, busig som allt, kanon gó! :)



Idag så har söta Bliss (valpen) varit här, jag ska lämna henne i morgon, så det blir kanon! :)
idag har det heller inte hänt så jätte mycket, hundarna följde med till stallet och vara där, mer än så var det inte, sedan vid fyra åkte jag & zacky till bruksan för att köra lite agility, samt "lära" två schäfrar + deras ägare det, det kommer bli så bra med dom små djuren! jätte duktiga!

efter denna träning är jag såå sugen på allt som har med hundträning att göra, träna, träna & prata med hundfolk, jag är taggad, Inka ska börja tävla lydnad (& agility) med lydnad kommer ju bli nytt för båda oss, det kommer säkert bli bra, jag kommer få bra hjälp med, det känns ännu bättre! :)

2 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir att ni ska försöka er på lydnaden och agility. Vi har ju tavlan ;) En morot kanske. Jag tror helt klart att ni fixar det. Bli första faraohunden att ta en pinne i agility nu :D gör oss stolta. För vi håller så klart tummarna för familjen.

    SvaraRadera
  2. Kul att du känner så! :) Ja, det får vara moroten, för Mayas skull! :) förhoppningsvis, måste bara hitta en annan motivation en korvfickan på Inka, hennes motivation försvinner när det blir svårt & om det inte finns en godisficka, jobbar på att få över henne på leksak, men det går väl sisådär, det går när hon känner för det! :) ja, varför inte, riktigt sugen och inka verkar ääälska agility! fart & fläkt! :)
    tack!

    SvaraRadera