torsdag 14 juni 2012

Hundungdoms avslutning!

Jag är ju som ni kanske inte vet ansvarig för hundungdomsverksamheten på finspångs brukshundklubb.
& nu har vi kört nio gånger varav igår var den sista gången. (:
vi körde lite banor som avslutning och sedan blev det korv, festis & glass!
som vanligt hade jag fixat lite avslutningspresenter samt ett kanon snyggt diplom.. haha! :)

Efter avslutningen så bestämde jag mig att gå ner till planen och köra lydnad..
Inka är duktig, jag vet bara inte hur jag ska gå vidare, hon förstår inte och detta med lydnad mera "tävlingslydnad" är så nytt för mig, så jag har inte så mycket tips, erfarenhet eller "detta brukar funka". :)
jag vet vad som brukar funka på Zacky, men det är inte samma sak, Zacky kan ju heller inte det prima samt att dom är så olika! :)
Sedan körde jag även lydnad med Zacky, och han var duktig han med! :) han kan ju redan lite mera det där med fot så att säga! :)




men åter till Inka.
vi körde platsliggning och hon låg hela tiden, pep inte & hade full koll på mig! :)
det ända är när jag återgår så sätter hon sig upp när jag ställer mig bredvid henne, inte okej! mera träning helt enkelt!
Fria följet
hon har en tendens till att flyta ut lite, samt pendla lite & sitta snett, men även där mera träning, vi har ju som sagt inte tränat så mycket, ville bara köra igenom lite utav klass 1 så man kan utgå lite från vad funkar & inte funkar!
ställandet
hon stannar när jag säger stanna och visar handen, (dk), men det tar sig
läggandet
samma här, fast då måste jag säga ligg & stanna upp lite, annars sätter hon sig, men även det blir bättre
Inkallning
hon lär sig även där, hon stannar nu iaf! :) det är endast fotpositionen hon ska hitta, i nuläget sätter hon sig snett!
apportering
kan inte, tror inte det kommer gå att få till heller, men vem vet
hopp över hinder
hon förstår principen, även här är fotpositionen!

Så alltså, det vi framförallt måste träna på är "fot"
så hon lär sig ingångarna, osv.
det blir nog bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar